March 10, 2006

weakness

Everytime I try to talk about my problems with the counsler, it is difficult to hide my tears when speaking of my sorrow even if I didn't know her before. I think that is a proof that I can't face my own weakness. I never do that successfully...

It's me. It's part of me that people do not know.

Althought I have some problems that I can't solve myself, life is going on. I don't want to but I ignore them most of time. Things happen like that, what I could try to do is unknow. But however, I don't want to give up for a hope in mind that everything could be better.

If I want to control or change something that I can't indeed, I might often feel bad. (Silly...I exactly know it's impossible.) Unluckily, I don't know who can hlpe me and the fact make me feel bad also.

3 comments:

Anonymous said...

 好久不見了,立璇兒,即使是在網路這虛幻的次元裡頭。
 今天天氣又變冷了,聽說是要連續好幾天。這一個禮拜,我得每天一大早就站在校門口執勤,哈,真是個辛苦的差事。
 最近在忙什麼?有去美術館嘛?有機會真該去聽你給我說說美、藝術......,那些已經離開生活許久的美好元素。
 明天得強迫自己早起,開始一天充滿瑣碎事務的日子。沒有和煦的陽光、徐徐的風來給我打氣,只能用與生俱來流淌在心窩的溫熱血液,在廣漠的世界裡,把自己的臉頰醺得紅通通。
 窗外的風使勁地吹著,我在想著你那燦爛的臉蛋兒。一如往昔,你還是這麼美麗。

Li-Hsuan said...

前些日子,想把自己的座位好好的整理一翻,發現好久以前你送我的一些小卡、送我的一朵小花,坐在巧拼上細細的讀著那我幸福擁有的文字。想你的時候,去看看你的網誌,才發現那樣清晰的美麗透過文字又再浮上心頭...

一直很喜歡小明的世界,跟立璇這樣匆忙急促的生活不同,我也想有個小小的城堡在心頭,可以一個人靜靜的享受這世界的美妙。

新的一週,早晨的執勤、瑣碎的工作,以許會有一些意外的驚喜喲:)

Anonymous said...

^///^我也常想起妳